lørdag 11. mai 2013

Banalt enkle tips - del 4

Selv om jeg ikke drikker alkohol, har jeg likevel behov for å markere fredagskvelden på en eller annen flytende måte. "Normal drikke" i et cocktailglass har blitt en slager!

Hvorfor ikke servere deg selv eplejus i et martiniglass, med en liten isbit ? For meg skal det ikke mer til enn et litt fancy glass til for å gjøre meg litt ekstra glad. For å heve hverdagsglamouren litt, laget jeg i går en kjempedeilig alkoholfri drink med navn "The big apple", og  serverte den i martiniglass. Plutselig ble fredagskvelden hevet flere hakk, og jeg og min venninne ble fnisete bare av å se på de herlige drinkene våre.

For å lage "The big Apple" trenger du en saftsentrifuge. 
Foto: Kristin Killi

Ingredienser (til 2 drinker)
- 1 lime
- 4 røde epler
- ca 2 cm fersk ingefær

Framgangsmåte:
1. Kjør alle ingrediensene i sentrifugen. Det er ikke nødvendig å skrelle de, bare del de opp i passende biter. 
2. Hell i et lekkert glass med isbiter. Kjør gjerne på med sugerør, paraplyer og frukt også!
3. Skål med sidemannen og nyt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentaren din!